torsdag 1 maj 2014

I skogen

I helgen var vi uppe i skogen, Jag & Arvid, hos svärföräldrarna. Det är så sällan jag rastar kameran, när det inte är partaj på ingång, så det var ett ypperligt fint tillfälle, tycker jag. Det är så obeskrivligt lungt där uppe, och dagarna går, även utan dataspel och vanlig toalett. 

 Arvid har bott här sedan småbarnsåldern, i denna röda stuga. Med Mor & far, bror & vovve.

... och med får. En himla massa får! De har börjat lamma denna vecka, men det missade vi förstås!

Lagom upptagna med fåraätande, de där, fåren. 

 Storbäsen, som är superliten, går om dagarna med lell-fia. Världens sötaste ko, om du frågar mig!


 Stilig som få! Hon inväntar i skrivande stund en liten tjur - och det betyder att det kanske blir kalvar nästa år! Det håller vi tummarna för! En liten hårig sak, eller två.  Eller sjuttisju. Det går också bra!

 Pappa Björn, som kan spela dragspel & munspel, och diversebrädspel också för den delen. Han vinner oftast, det tycker vi inte om. Kanske för att jag nästan alltid förlorar ( Vinner på monopol, då är jag bank). 





 Mamma Frida, som gillar svampar som växer, inte som äts! Som lagar en fruktansvärt god Janssons Frestelse, och tar bilder på skalbaggar om dagarna! ~~

 Lite blandad findisk, fynd från loftet över stallet, lite blåblom och gefle, bland annat.

 .. och så min Arvid. Som aldrig låter mig ta ett medvetet normalt kort. Det är mäst överdrivna ögonbryn och sura miner. Men ibland så, när han inte ser, så. Då blir det fint, kan jag lova!

 .. och fint väder var det också, solsken å fågelkvitter!


Och så jag då, som önskar eder en fortsatt trevlig afton! Med finne på hakan, och allt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar