tisdag 18 februari 2014

Att gå på auktion, och glömma bort vad man köpt

I slutet av Januari tvingade jag med min käre pojkvän på auktion. Denna gång visste jag exakt vad jag skulle bjuda på, så vi dök upp relativt sent, runt utrop 450 ungefär. Det var sisådär 10 objekt vi var intresserade av, och kom hem med 4 utav dem. En helt lagom, och billig eftermiddag. 
 Dessa fina ropade jag in för en hundring, och det gjorde mig ypperligt glad. Hade hjärtat i halsgropen, och var beredd att gå långt över 200:- - men inte en dåre bjöd över mig. Jo, man tackar!
 Lådan innehöll tre emaljkastruller, varav två är finska skönheter. Arabia, och Kaj Franck. Alla är i superfint skick, ser inte ens använda ut. Den bruna passar inte riktigt in hos mig, så den får följa med på loppis i vår!
I låda fanns även den här. En burk från danska Ira i nästan perfekt skick! Har inte haft det här mönstret innan, så det var riktigt kul att få tag i en!

I samma fyndlåda fanns även en trave rostfritt, både bunkar och fat. Samt en svart don pedro som jag sålde på plats, till en bekant. Han betalade en hundrig för kaffekokaren, och på så vis blev mina godsaker alldeles gratis! (om man nu inte räknade slagavgiften på femton kroner, vilket jag inte tänker göra i detta fallet)

Köpte även ett parti äldre kläder, och en massa gamla verktyg till svärföräldrarna! De blev glada, det gillas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar