söndag 16 februari 2014

Vi var kungar och vi dödade tid hela dagarna

Å så blev det februari och alla hjärtansdag, och jag bakade makaroner för första gången (LÄS: andra gången, för förra gången var ett totalt fiasko). Tillsammans med världens sötaste två&halvåring, som hjälpte till på bästa vis. Av mandelmjöl, och det var superlätt - och de såg faktiskt ut som riktiga makroner när de blev klara. Lite orunda, bara. 

 Med smörkräm med hallonsmak! Mums! 

 Tog sisådär en tusen bilder, för att försöka få till en fin bild, med bra ljus. Gick väl lite sådär, kan man tycka.

 Gjorde bara en halvsats, då det skulle bli runt 25 färdiga kakor. Trots detta blev det en hel plåt över, som aldrig blev ihopsatta - då smörkrämen inte räkte till. De blir nog goda smulade över vaniljglass, tror jag!


 Efter bak å stök i köket, tog jag äntligen tummen ur och sätte mig vid symaskinen. Köpte runt 5m tyg på Ohlssons tyger i Karlstad under hösten, när de reade ut klövertyget. 19:- metern, tror jag betalades. Reproduktion av ett 70-tals tyg, och det känns på kvalitén. Mycket tunnare än orginalet, men det gör sig bra som påslakan, tycker jag. Baksidan är dock gjord av gamla, vita underlakan. Återbruk är bra!
 Och vem har egentligen sagt att rosa och orange inte funkar tillsammans? Jättesfint tycker jag! Det rosa tyget är rester av ett gammalt påslakan, som jag vann genom en facebookgrupp i somras!

.. och på kvällskvisten kom min Arvid hem med en röd ros och chokladkolor! Gulligt och alldeles lagom perfekt, innan han somnade i mitt knä och lät mig spendera allahjärtansdag på egen hand. Kärlek, det där!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar