lördag 14 december 2013

Kära lilla krumelur, Jag vill aldrig bliva stur!

Det har varit en himla massa lådor fram och tillbaka på sista tiden. Bilder har tagits, men sedan glömts bort. Sparade, för en annan dag helt enkelt, när man inte har fullt upp med annat. Som denna lördagskväll.

I förra veckan var jag ner på Tur&Retur och letade bland hyllorna igen. Alltid lika underhållande. Brorsan skulle ha en indrustrilampa till nya lägenheten, och var snäll nog att betala - om jag följde med. Jodå, man tackar! 
 Fick med mig två bedårande exemplar av tidningen Vi, från -58 och -62! De hade en hel trave med tidningar, från början av femtiotalet till slutet av sextiotalet, så jag har svårt att tro att inte dessa tidningar kommer att få nya kamrater inom kort. Frågade mannen som jobbade där efter pris. Han började med tio, men innan Jag hunnit svara så hade han prutat med sig själv, och de blev för mig helt gratis. Snacka om trevlig snubbe, det där!


 Betydligt mer bedårande med ritade teckningar, i stället för bilder! Tycker man känner igen porslinet till och med! :)
Den här serien är bara för söt. Tänker kolla om det finns fler exemplar av tidningen med denna i, så att jag kan rama in den. Skulle passa i vilket rum som helst, eller hur?


Jag fick även med mig ett nytt tygstycke i blå/vit froté, samt två längder med bruna blommiga gardiner från 70-talet i kraftig bomull! Bilder på det kommer en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar